המלצות תזונתיות

בעולם הרפואה ידוע כי שמירה על אורח חיים בריא ומניעת מחלות תלויה בעיקר בשלושה גורמים: הירגעות והימנעות מסטרס, תזונה נכונה ופעילות גופנית.

על פי הרמב"ם נובעות רוב המחלות ממערכת העיכול- אכילה מרובה או אכילת מאכלים גרועים. איכות המזון תשפיע על איכות הדם הזורם בעורקינו,על מצבנו הגופני והנפשי ואף קובעת את דפוסי התנהגותנו, מחשבתנו והרגשתנו.

כיום ידוע כי בעולם המערבי אנו אוכלים הרבה יותר מכפי שגופנו זקוק, עודף קלוריות מביא להשמנת יתר והשמנה (בעיקר ההשמנה הבטנית) והינה גורם סיכון מס' 1 למחלות לב וכלי דם ולמחלות רבות נוספות.

להלן עיקרי המלצותינו

1. אכילה מסודרת לאורך היום - הקפד לאכול לאורך כל היום , 3 ארוחות עיקריות ו-2 עד 3 ארוחות ביניים. בהמשך נתייחס לחשיבותה הרבה של ארוחת הבוקר.
2. הפחתת רמות הכולסטרול - מומלץ להפחית ו/או להימנע, מאכילת כולסטרול . מאכלים עתירי כולסטרול מצויים בעיקר במזונות הבאים: איברים פנימיים(מוח,כבד וכדומה), מוצרי חלב שמנים, וחלמון של הביצה.
3. הפחתת שומן רווי – כמות גדולה של שומן רווי ( שומן מוצק ) עשויה להעלות רמת הכולסטרול. שומן רווי מצוי בעיקר במזונות שמקורם מן החי כגון: חמאה, בשרים ונקניקים, שוקולד, חמאת קקאו ועוד.
4. צריכת שומן בלתי רווי – שומן זה מופק מן הצומח ומספק את חומצות השומן החיוניות. שומן בלתי רווי עשוי להוריד את רמת הכולסטרול. שומן בלתי רווי מצוי במזונות כגון: טחינה, גרעינים, שמן חמניות, שמן תירס, שמן קנולה 6% .
5. אכילת מזון המכיל סיבים תזונתיים – סיבים תזונתיים הינם חלק של המזון הצמחי שאינו מתעכל ע"י מיצי העיכול . הם משפיעים לטובה למניעת עצירות, הפחתת רמת הכולסטרול ואיזון רמת הסוכר בדם. לדוגמא: דגנים מלאים (כוסמת, מוצרי חיטה מלאה, לחם חי, אורז מלא, גריסים, בורגול)
6. הפחתת מזונות עשירים במלח – ידוע כי קיים קשר ישיר בין יתר לחץ דם ומלח. תזונה עשירה במלח גורמת לאגירת מים בכלי הדם בגוף, מעלה את נפח נוזל הדם ומגבירה את לחץ הדם בעורקים. דיאטה דלת מלח מומלצת לסייע בשמירת לחץ דם מאוזן.
7. הקפד על שתייה מרובה – לאנשים בריאים מומלץ לשתות 10 כוסות מים ביום. תה וקפה הינם עשירים בקפאין, העלול לגרום להאצת פעולת הלב. בכדי למנוע השפעה שלילית על הלב וכלי הדם, מומלץ להמעיט בשתיית קפה. ניתן לשתות תה צמחים, תה בהיר או קפה נטול קפאין, ללא הגבלה.
8. שמירה על משקל תקין – עודף משקל מוגדר כיום כ"מגיפה של שנות ה 2000 ". מומלץ לשמור על משרל תקין על מנת למנוע בעיות בכלי דם ולב, בעיות אורתופדיות ועוד. נמצא כי יש קשר ישיר בין הפחתת משקל לרמות הנחוצות, לבין הפחתת סוכר ,לחץ יתר והמחלות הנלוות להן.
הערה: המידע ניתן כהמלצות כלליות בלבד. לבעלי בעיות בריאותיות מומלץ להיוועץ עם רופא ותזונאית, לצורך התאמת תפריט תזונה אישי.

חשיבות ארוחת הבוקר

ארוחת הבוקר שוברת צום ובאה לאחר שעות רבות ללא אוכל. כתוצאה מכך מאגרי הגלוקוז בגופנו התרוקנו באופן משמעותי ומחובתנו לחדש את המאגרים על מנת לקבל אנרגיה.

שעות הבוקר והשעות שלאחר מכן הן השעות הפעילות ביותר במהלך היום. לכן חשוב למלא את המצברים, לחדש את מאגרי הגלוקוז בגופנו וזאת ע"י אכילת ארוחת בוקר שתספק לגוף את צורכי האנרגיה שלאחר לילה ללא צריכת אנרגיה.

רמת הסוכר בדם נמוכה יחסית והגוף זקוק לאוכל מיידית כדי להעלות את רמת הסוכר, כאן הרבה אנשים טועים ואוכלים "ארוחת בוקר" הכוללת פחמימות ריקות : עוגה, מאפים, לחם לבן או פיתה,לחמניה,בגט וכו'. להבדיל מהפחמימות המורכבות (דגנים מלאים) אשר מביאות לעליית הסוכר בדם באופן הדרגתי ומתון, הפחמימות הריקות מעלות את הסוכר בדם בבת אחת אל מעל ערכי הנורמה. כמות האינסולין המופרשת היא רבה ומסיבית ומורידה את כמות הסוכר בדם בבת אחת אל מתחת לטווח הנורמה.

והתוצאה: היפוגליקמיה- חולשה, סחרחורות, רעד, הזעה, חיוורון,בלבול,קשיי ריכוז ועוד. על מנת לפצות על התחושות האלה וכיוון שהסוכר בדם ירוד,מצב המביא שוב לרעב וכמיהה למתוק כי האדם נזקק לפיתרון מיידי על מנת להעלות שוב את הסוכר וחוזר לאכול פחממות ריקות שיעלו את הסוכר בדם בבת אחת. זהו "מעגל קסמים" מסוכן, התנודות החדות האלה בסוכר מביאות להשמנה ולמחלות רבות ובראשן מחלת הסוכרת. מחקר שנערך בארה"ב בהקשר הזה מוכיח כי ארוחת בוקר מאוזנת מקטינה ב-50% סיכוי לסוכרת ולהשמנת יתר. ארוחת בוקר מאוזנת מונעת רעב פתאומי וחזק ובכך מקטינה את הסיכוי לאכילה עודפת ובלתי נשלטת של חטיפים ונשנושים במהלך היום

להורדת המלצות לטיפול תזונתי טבעי במחלות לב כלילית לחצו כאן

למידע נוסף וייעוץ , ניתן לפנות למרכזנו בטלפון : 03-6560605 או במייל.

בדוק זכאותך להחלמה מהקופה!